Garaż w obrysie budynku to bardzo popularne rozwiązanie. Musimy jednak pamiętać, że jeżeli nawet nie przewidujemy w nim żadnego systemu grzewczego, garaż należy odpowiednio ocieplić, ponieważ może stać się źródłem utraty ciepła.
Bardzo dużą popularnością cieszą się projekty domów z garażem. Garaż może mieć wspólną ścianę z pomieszczeniami mieszkalnymi lub znajdować się tuż pod nimi. Rozwiązania te, dają większą wygodę użytkowania niż garaż wolnostojący i daje możliwość łatwego wyprowadzenia np. przyłącza wodnego do mycia samochodu. Ze względów oszczędnościowych w tego typu pomieszczeniach zazwyczaj nie planuje się centralnego ogrzewania. Pomimo faktu, że temperatury powietrza w nieogrzewanym garażu nie są tak ekstremalnie niskie jak na zewnątrz, należy go odizolować termicznie od ogrzewanej części budynku.
Temperatura powietrza w nieogrzewanym garażu w sezonie zimowym raczej nigdy nie spadnie do ujemnych wartości, w szczególności gdy jest czasami dogrzewany np. przenośnymi nagrzewnicami. Mimo tego różnica pomiędzy pomieszczeniami ogrzewanymi a garażem dalej będzie duża. Przyjmując, że w strefie mieszkalnej będzie utrzymywany poziom 23°C, a w garażu – 6°C, wyniesie ona 17°C, a to może spowodować intensywną migrację strumienia cieplnego do chłodniejszego pomieszczenia. Dlatego bardzo ważne jest stworzenie bariery ciepła pomiędzy garażem a budynkiem ogrzewanym. Jaką metodę ocieplenia tych przegród najlepiej zastosować i jakie materiały wybrać?
W EKOCEL do izolacji garażu wykorzystujemy wełnę mineralną szklaną w postaci płyt pokrytych welonem szklanym Stropmax 31 od firmy ISOVER. Wełna mineralna od ISOVER ma najniższy współczynnik przewodzenia ciepła, co sprawia, że jej właściwości termoizolacyjne są wysokie. Zaletą wełny ISOVER Stropmax 31 jest też bezpieczeństwo tego materiału – zarówno skalna, jak i szklana wełna są niepalne, sprzyjają bezpiecznemu montażowi, a także nie gromadzą szkodliwych bakterii, grzybów i pleśni. Należy wspomnieć również o szybkim montażu. Niekwestionowaną zaletą produktu od ISOVER jest skrócenie czasu i ułatwienie montażu, a za tym idzie zmniejszenie kosztów. Wiele firm korzysta z wełny lamelowej frezowanej. System ten oparty był na pracach mokrych, dlatego generował wiele trudności. Dodatkowo, duża ilość tynku nakładana na izolację powodowała pogorszenie parametrów związanych z akustyką. Stropmax 31 nie wymaga użycia kleju, tynku lub farb strukturalnych, i tym samym znacznie przyspiesza czas realizacji inwestycji.
Jeżeli jesteś zainteresowany dociepleniem garażu we współpracy z naszą firmą, skontaktuj się z nami!